|  
  |  
  |  
  |  
  |  
  |  
  |  
  |  
17 April 2014, Thursday
 
 
Today's Zaman
 
 
 
 

CHP deputy condemned for ‘prejudiced’ remarks

27 March 2010, Saturday /TODAY’S ZAMAN
The Media Association (Medya Derneği), recently established to lend support to Turkey’s democratization through improvements in quality in the media industry, has condemned main opposition Republican People’s Party (CHP) deputy Ali İhsan Köktürk for remarks labeling the association’s members as “unconditionally” supporting the government.

In its statement released on Friday, the association denounced Köktürk’s remarks as “prejudiced, narrow and antagonizing,” characterizing the comments as “unacceptable.”

Köktürk presented a question in Parliament on Thursday to be answered by Deputy Prime Minister Bülent Arınç asking if it was proper for the state-owned Turkish Radio and Television Corporation (TRT) to be part of an “association composed of managers of media outlets that unconditionally back the government.” In response, the association’s board of directors released a statement condemning Köktürk for inflaming polarity in the Turkish media sector.

“We respond to CHP deputy from Zonguldak Mr. Ali İhsan Köktürk’s allegations and imputations against our association and one of its members, TRT General Director İbrahim Şahin, with regret. This prejudiced, narrow and antagonizing approach accusing professional media organizations of having a political preference is unacceptable. Aiming to discredit Turkey’s prominent media outlets, which address large segments of society, and our member TRT, which is a pioneering public broadcaster, this approach is an affront to press freedom and civil society’s rights. Accusing public or private media outlets and their managers of any kind of civil society activity is not seen in any contemporary democratic society. We call on Mr. Köktürk to rethink this attitude of his,” the association’s statement read.

In addition to TRT, the association has the Zaman, Star, Yeni Şafak, Bugün and Türkiye dailies, Kanal 7 TV station and the Turkuvaz Media Group as members. The association, whose chairman of the board is renowned cartoonist Salih Memecan, is seen as the hallmark of a new era for the Turkish media industry, which has long been dominated by powerful monopolies.

 
 
NATIONAL  Other Titles
Ruling party wants Erdoğan presidential bid, say party officials
Turkey to hold further talks with Twitter
Film on young victims of Dersim massacre shown in Ankara
Take a stroll in these İstanbul neighborhoods
PKK kidnaps former mayor, three people in southeastern Turkey
Media hate speech targets Turkey's Alevis most, report reveals
Government wages war on all institutions as presidential race approaches
Former Adana prosecutor, wife file separate complaints
Exemplary democrat Turgut Özal commemorated on 21st anniversary of death
Turkey's Interior Ministry seeks to expel 20 police chiefs
Suspicions remain on 21st anniversary of President Özal's death
Opposition deputy: CHP will apply to Constitutional Court over dershane law
Pro-gov't dailies report conflicting news on leaked audio on Syria
‘Nonexistent' Berkin Elvan video footage found
MHP leader calls for end to polarization
Prosecutor dismisses complaint against PM and ‘Alo Fatih'
İkizdere villagers march in protest of tree massacre
American citizen returns historic work to Turkey
Prosecutor drops probe into '94 airstrike that killed 38 villagers
PM avoids suing critics of corruption out of fear ‘truth may come out'
AK Party deputies pass MİT law article-by-article despite warnings
Ministerial bureaucrats purged after being profiled by MİT
Chief ombudsman laments low implementation of KDK recommendations
Purges in police force leading to higher crime rate
AK Party government punishing reassigned police officers
...
Bloggers